پدر رستوران های گردان کیست؟
آريا1+5
باستان شناسان طی اکتشافات خود موفق به کشف بنایی شدند که در زمان نرون پادشاه رمی به عنوان رستوران گردان برای یادآوری چرخه روز و شب مورد استفاده قرار می گرفته است.
نرون نه تنها یکی از مشهورترین امپراطورهای رم به شمار می رود بلکه احتمال می رود پدر رستورانهای گردان نیز بوده باشد. باستان شناسان به تازگی بازمانده هایی از تالار میهمانی های بزرگ نرون را کشف کرده اند که گردان بوده و با چرخش خود چرخه شب و روز در گردش زمین را برای میهمانان یادآور می شده است.
این اتاق که بخشی از قصر طلایی نرون به شمار می رود منطقه ای وسیع و بزرگ است که در قرن اول میلادی بنا شده و این گونه به نظر می رسد برای سرگرمی مقامات دولتی و میهمانان ویژه ساخته شده است. نرون از امپراطوران رمی است که در سال 37 بعد از میلاد متولد شده و در ولخرجی از شهرت بالایی برخوردار است.
به گفته باستان شناسان این بنا را نمی توان با هیچ یک از بقایای معماری به جا مانده از دوران امپراطوری رم مقایسه کرد. مکان این بنا، ساختار گردان و مراجعی که از زندگی نامه نرون به جا مانده اند نشان می دهد این بنا در دوره امپراطوری وی بنا شده است.
قطر این سالن 16 متر بوده و بر روی ستونی با وسعت 4 متر قرار دارد. نیروی مورد نیاز برای چرخش این سالن نیز به واسطه جریان یافتن آب تامین می شود. وجود این بنا در نوشته های یکی از مورخان باستانی رم که زندگی نامه 12 فرمانروای رمی را به ثبت رسانده نیز مشاهده شده است.
نرون از فرمانروایان ظالم در رم باستان بوده است که میهمانی های مجلل بخشی از زندگی پر زرق و برق وی به شمار می رفته و می تواند از دلایل ساختن این بنای گردان تاریخی به شمار رود

انگلستان



نظرات شما عزیزان:

ريحانه
ساعت16:53---5 مرداد 1391
مطلبت حرف نداشت راستي چرا ديگه سر نميزني؟
پاسخ:ممنون از اين كه نظر دادي. آلمان


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

5 / 5 / 1391برچسب:, :: 15:22 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان